Lovelime
Image default
Internet marketing

Maak het persoonlijk met een bedrijfsfilm

Maak het persoonlijk met een bedrijfsfilm

Video werkt. Dat heeft de mediavorm de afgelopen jaren wel bewezen. Iedere serieuze marketeer doet er dan ook goed aan om video aan de marketingstrategie toe te voegen. Een mooie videovorm waarmee je een krachtige indruk kunt maken is een bedrijfsfilm. Met een goede bedrijfsfilm presenteer je jouw verhaal en wie je bent als organisatie op een overtuigende manier aan jouw kijker. En blijft dit verhaal en de boodschap hangen. Maar… dan moet het wel een góede bedrijfsfilm zijn. Maarja, wat is een goede bedrijfsfilm?

De ingrediënten voor een goede bedrijfsfilm

Er zijn een aantal elementen die een bedrijfsfilm maken óf kraken. Een van de belangrijkste is de oprechtheid. Past de video bij jouw bedrijf, bedrijfscultuur en boodschap die je wilt uitdragen? Wanneer je met jouw video dingen mooier probeert te maken dan het in werkelijkheid is prikt jouw kijker hier zo doorheen en schiet je gegarandeerd mis. Blijf daarom authentiek. Een ander element dat een bedrijfsfilm tot een succes brengt of niet zijn de mensen. Laat je mensen zien die vlot voor de camera overkomen of huur je een professionele acteur of presentator in? Dan kom je een stuk professioneler en betrouwbaarder over dan wanneer je met ongemakkelijke werknemers werkt of een onervaren acteur voor de camera zet. Zorg er ook voor dat jouw beeld- en audiomateriaal van hoge kwaliteit is. Een video geschoten met jouw telefoon werkt misschien wel voor intern gebruik, maar voor extern gebruik komt dit vaak niet goed over. Een bedrijfsfilm laten maken doe je dan ook bij een professionele partij, zoals ZoomWorks.

Een bedrijfsfilm laten maken bij ZoomWorks

Video- en animatiebedrijf ZoomWorks beschikt over professionele audio- en videoapparatuur, belichting en mensen die weten hoe ze hier mee om moeten gaan. Hun regisseur weet jouw verhaal te vertalen naar pakkende beelden met een boodschap die over komt. Dit doet ZoomWorks door middel van storytelling, een belangrijk ingrediënt voor een bedrijfsfilm. Niet plat uit opsommen wie je bent en wat je doet, maar dit verweven in een krachtig, oprecht en uniek verhaal. Jouw doelgroep wordt namelijk platgegooid met allerlei video’s en heeft veel al gezien, waardoor je op zoek moet gaan naar datgene wat jou onderscheid van andere organisaties… en video’s. De audiovisuele specialisten en online marketeers van ZoomWorks gaan met jou op zoek naar de juiste invalshoek en vertalen dit naar een ‘one of a kind’ bedrijfsfilm.

Meer weten over een bedrijfsfilm laten maken?

Ben jij nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor jouw bedrijfsfilm? Of wil je wat voorbeelden zien van bedrijfsfilms? Neem eens een kijkje op de website van ZoomWorks en hun portfolio, of neem contact met ze op.

https://zoomworks.nl/bedrijfsfilm-laten-maken/

Gerelateerde artikelen

Zelfstudie: maak Google Analytics-rapporten met Google Spreadsheets