Hoe goed is jouw bedrijf te vinden?Heb jij een bedrijf in een groeiende branche? Of in een veel voorkomende branche zoals bijvoorbeeld een café of restaurant? Dan kan het, ondanks dat je misschien in een grote stad bent gevestigd, toch lastig zijn om de juiste doelgroep te trekken. Weten mensen wel dat jij in dat ene straat zit gevestigd? Of ben je online niet goed te vinden? Hoe kom ik hoger in Google is een veelgestelde vraag van ondernemers. Want iedereen weet volgens mij wel dat je daar veel potentiële klanten kan vinden. Het wordt ook vaak gezegd. Waar gaan we eten vanavond? Oh ik Google wel even naar een restaurant.
Een goed restaurant vindenAl is je restaurant nog zo goed, als je niet te vinden bent, zul je een stuk minder gasten hebben. Hoe kom ik hoger in Google? Dat is een goede vraag. En niet voor niets zo vaak gesteld. Wil je met vrienden lekker uit eten in een nieuwe stad? Dan is er een grote kans dat er een of meerdere gaan googlen naar een restaurant met de plaatsnaam van de nieuwe stad. De bovenste opties worden meestal bekeken, maar de onderste, laat staan de volgende pagina’s, worden meestal niet eens meer bezocht. Je moet je dus wel onderscheiden van de rest, als je gevonden wilt worden.
Hoe kom ik als bedrijf hoger in Google?Allereerst is het belangrijk om onderscheidend te zijn. En zorg dat jij bepaalde woorden, waar veel naar wordt gezocht, terug laat komen op je website. Denk bijvoorbeeld aan het soort keuken wat je hebt. Een Franse keuken, een mediterraanse keuken of een oosterse keuken. Ook is de plaatsnaam en je openingstijden erg handig om te vermelden. Hoe meer informatie, hoe duidelijker en hoe makkelijker je ook te vinden bent. Daarnaast spelen de hoeveelheid reviews ook zeker mee en hoe jij je website zelf promoot. |
Hoe goed is jouw bedrijf te vinden? |
