Lovelime
Image default
Aanbiedingen

Zelfstudie: maak Google Analytics-rapporten met Google Spreadsheets

web front end

Periodieke rapportage is een integraal onderdeel van het werk van elke internet marketeer, die veel tijd opslokt. Google begreep dit en ging gebruikers ontmoeten door de mogelijkheid toe te voegen om automatisch gegevens van Analytics naar Spreadsheets te uploaden. Dit heeft ertoe geleid dat rapporten met slechts een paar klikken (of zelfs helemaal zonder) in het gewenste formaat kunnen worden verkregen. Vandaag hebben we besloten om onze ervaring te delen en te praten over hoe we zelf rapportage kunnen automatiseren.

Laten we dus eerst Google Sheets openen en de vereiste plug-in toevoegen. Ga hiervoor naar het menu-item “Add-ons”, “Installeer add-ons” en voer Google Analytics in bij het zoeken. Uitstekend, de voorbereidende fase is voorbij. Laten we verder gaan: nu hebben we een formulier nodig waarin we de configuraties van ons rapport kunnen invoeren. Ga hiervoor naar het menu-item “Add-ons”, “Google Analytics”, “Nieuw rapport maken”. Selecteer in het venster dat verschijnt het gewenste account, middel, weergave en klik op “Rapport maken”.

Na deze eenvoudige manipulaties krijgen we een blad met rapportconfiguraties. Laten we elk punt eens bekijken.

Rapportnaam – de naam van het rapport. Het kan elke waarde aannemen die u uitkomt.

Type – het type rapport. Het kan de kern zijn voor Core Reporting en mcf voor Multi-Channel Funnels Reporting.

Bekijk (Profiel) ID – bekijk identificatie. Je vindt het in Google Analytics in de weergave-instellingen. De waarde moet in het volgende formaat worden geschreven: “ga: view id”. Bijvoorbeeld: ga: 33333333.

Begindatum en einddatum – begin- en einddatum van de rapportageperiode.

Last N Days – een rapport opmaken met een periode van de afgelopen n dagen. Het kan elke numerieke waarde aannemen.

Metrieken en dimensies – parameters en indicatoren waarmee het rapport zal worden samengesteld. Een volledige lijst van alle parameters en statistieken voor Core Reporting is hier te vinden, en voor Multi-Channel Funnels Reporting hier.

Sorteren. Selecteer een parameter of indicator waarmee u deze wilt sorteren en schrijf deze in dit veld. Als u in aflopende volgorde wilt sorteren (in omgekeerde alfabetische volgorde), laat u de parameter of exponent voorafgaan door een minteken.

Filters en segmenten. U kunt hier lezen hoe u segmenten en filters correct schrijft.

Bemonsteringsniveau – bemonsteringsniveau. Het kan drie waarden aannemen: Standaard – standaard; Sneller – snelle gegevensverwerking, kleine steekproefomvang; HIGHER_PRECISION – trage gegevensverwerking, grotere steekproefomvang.

Startindex – het nummer van het selectieresultaat waarvan de upload zal worden uitgevoerd.

Max-Result – beperking van het aantal uploadregels.

Spreadsheet-URL – u kunt ook gegevens uploaden naar andere Google Spreadsheets-documenten (u moet er natuurlijk toegang toe hebben). Voer gewoon de volledige URL van het document in dit veld in.

Als u specifieke tabellen of grafieken nodig heeft, of u laadt extra gegevens van ergens anders, dan raden we u aan om aparte bladen te maken met rapporten in een opgemaakte vorm, waar gegevens worden geladen van automatisch gemaakte bladen. Overigens kunnen bladen met niet-opgemaakte gegevens worden verborgen, dus alleen rapporten van het formaat dat u nodig hebt, zijn in zicht. Natuurlijk kan de eerste keer dat het opstellen van een dergelijk rapport een aanzienlijke hoeveelheid tijd in beslag neemt: het kiezen van de nodige parameters en indicatoren, het maken van tabellen, opmaak, het toevoegen van grafieken – werk enkele uren. In de toekomst beschikt u echter al over een kant-en-klaar sjabloon dat u als basis kunt nemen voor het maken van nieuwe rapporten.

https://www.webdeveloper.today/2021/03/postgres-into-distributed-database.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html