Adequaat reageren op agressieve situaties leer je hier!

De zorg lijkt steeds meer zorgen te krijgen. Niet enkel komt de branche momenteel personeel te kort, ook lijkt het huidige personeel meer lasten op zijn of haar schouders te krijgen. De zorg heeft het zwaar momenteel. Alsof dat nog niet genoeg zou zijn, brak er afgelopen jaar een pandemie uit die alles op zijn kop heeft gezet.

Om het personeel van de zorg een riem onder het hart te steken, worden er diverse trainingen aangeboden om het personeel te helpen in het handelen in heftige situaties. Zo worden de medewerkers steeds vaker geconfronteerd met grensoverschrijdend gedrag in de zorg. Een situatie waarin het soms lastig kan zijn om de juiste keuzes te maken.

Wat biedt de training aan?

Er zijn diverse trainingen die gezamenlijk vrijwel een overeenkomend doel hebben: om kunnen gaan met agressie. In de cursus ‘omgaan met agressie’ leren verzorgenden en verpleegkundigen agressief gedrag vroegtijdig op te merken en op de juiste manier te kunnen reageren op de situatie. Daarnaast zal er aandacht worden besteed aan het bepalen van de grenzen en een heldere communicatie onderling.

Hoe en waar wordt er geoefend?

Uiteraard kun je pas spreken van een geslaagde training als je in praktijk hebt kunnen laten zien dat de training daadwerkelijk invloed heeft gehad op de handelingen. Om zelfverzekerd te kunnen zijn van de progressie oefenen de deelnemers in een veilige omgeving met een professioneel acteur. De acteur zal agressief gedrag vertonen, waarop de deelnemers met de aangeleerde vaardigheden zullen reageren. Door in praktijk te oefenen met de situatie zullen de zorgmedewerkers voorbereid zijn op incidenten op de werkvloer. Om bij de realiteit te blijven, gaat iedere training van start met een inventarisatie van wat er op dat moment speelt op de betreffende afdeling of organisatie van de sprekende deelnemer.

http://zelfsterk.nl

Lees deze artikelen voor meer inzicht

Optimaliseer klantinteracties met Service Cloud

In de wereld van vandaag is klantenservice meer dan alleen een afdeling; het is een cruciaal onderdeel van je bedrijfsstrategie. Met de juiste tools kun je klantinteracties optimaliseren en je klanten een onvergetelijke ervaring bieden.

Ontdek de geheimen van meesterschap in kappersvakmanschap

Ben je klaar om de geheimen van het kappersvak te ontdekken? Of je nu een doorgewinterde kapper bent of net begint, er is altijd iets nieuws te leren. Laten we samen duiken in de wereld

Ontdek de kunst van maatwerk trappen

  Ben je bezig met het (her)inrichten van je huis? Vaak wordt de trap over het hoofd gezien, terwijl een goed ontworpen trap niet alleen functioneel is, maar ook een echte eyecatcher kan zijn. Hier

Ontdek de nieuwste artikelen die je niet mag missen!

Ontdek de nieuwste en meest boeiende verhalen die je echt niet wilt missen. Duik in diverse onderwerpen en zorg ervoor dat je altijd goed op de hoogte bent van wat er speelt.

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Een webshop beginnen

Heb je nu een enorm goed bedrijfsidee en wil je dit tot uiting brengen? Dan is één manier om een

Met het hele gezin genieten

Door de strenge corona maatregelen en het stijgende aantal besmettingen, is het van belang om het sociale contact zo veel

Online op de hoogte

Het nieuws lijkt overspoeld te worden met de huidige status van de Coronagevallen en het vaccin. Sinds kort is het

Sterren door een vergrootglas

Groot op de voorpagina wordt de break-up tussen twee beroemdheden beschreven. Het trekt de aandacht. Mensen worden nieuwsgierig en willen

Geen berichten meer om te tonen